ببینید | سید حسن نصرالله: اولین چیزی که دلها در عاشورا به آن معطوف می شود، غزه است

دبیرکل حزب الله لبنان در دفاع از ملت فلسطین و رد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: به کسانی‌که از ما می‌خواهید روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنیم، کلام امام حسین (ع) در روز عاشورا را می‌گوییم که هیهات منا الذله.
کد خبر: ۱۴۶۵۰۴۰

ببینید | سید حسن نصرالله: اولین چیزی که دلها در عاشورا به آن معطوف می شود، غزه است

به گزارش جام جم آنلاین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، روز چهارشنبه در مراسم بزرگداشت عاشورا در حومه جنوبی بیروت طی سخنانی که مستقیم از شبکه خبری العالم درحال پخش است، اظهار داشت: اولین چیزی که دل‌ها و چشم‌ها در عاشورا به آن معطوف می‌شود غزه است.
امروز، روز عاشورای حسینی (ع) در برخی از کشور‌های عربی از جمله لبنان است.

وی افزود: ما در عاشورا، از حسین (ع) ظلم‌ستیزی را یاد می‌گیریم.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به کسانی‌که از ما می‌خواهید روابط با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنیم، کلام امام حسین (ع) در روز عاشورا را می‌گوییم که هیهات منا الذله.

تعداد بازدید : 6

سید حسن نصرالله تصریح کرد: به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت از مظلومان و کسانی‌که در غزه به آن‌ها تجاوز شده است، برداریم و ما را از جنگ می‌ترسانند، می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود: "هان! این حرامزاده (یزید) پسر حرامزاده مرا میان دو چیز مخیّر کرده است، میان شمشیر و تن دادن به خوارى؛ و هیهات که ما تن به ذلّت و خوارى دهیم. "

تاکید دبیرکل حزب الله لبنان بر دفاع از غزه در برابر جنایتگری رژیم صهیونیستی

وی در ادامه افزود: ما اینجاییم تا از فلسطین و غزه مظلوم و کرانه باختری و ملت لبنان دفاع کنیم. ما از ۸ اکتبر وارد جنگی متفاوت شدیم و جیهه پشتیبانی از عملیات طوفان الاقصی را باز کردیم، چون این عملیات و جنگ، جنگ امت اسلامی است. علاوه بر ما جبهه‌های پشتیبانی در یمن و عراق هم باز شدند و سوریه و ایران هم در این جنگ از مقاومت پشتیبانی کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برای اولین بار رژیم صهیونیستی بدترین روز‌های عمر خود را از زمان تأسیس طی کرد و برای اولین بار در این رژیم صجبت از ویرانی معبد سوم پس از دو معبد سابق در طول تاریخ، مطرح شد.

وی ادامه داد: برای اولین بار "اسرائیل" نتوانست به اهداف خود دست یابد و سعی می‌کند با کشتار غیر نظامیان، بر شکست خود سرپوش بگذارد.

مبارزه با دشمن دربرابر محاصره بیش از ۲ میلیون انسان در غزه و تهدید علیه مسجد الاقصی

دبیرکل حزب الله لنبان گفت: در برابر رنج هزاران اسیر فلسطینی و در برابر محاصره بیش از دو میلیون انسان در غزه و تهدید‌های مکرر علیه مسجد الاقصی و در برابر سکوت جهانیان و نادیده گرفتن مسأله فلسطین، ما در این سوی جبهه پا به پای امام حسین علیه السلام، منسجم و یکدست ایستاده و مبارزه می‌کنیم.

یمن بندر ایلات را محاصره و ورشکست کرد

وی افزود: یمن توانست بندر ایلات را محاصره کند به طوری که (رژیم صهیونیستی) مجبور شد به ورشکستگی این بندر اعتراف کند و هزینه بارگیری از این بندر تا ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد افزایش یافت و این امر پیامد‌های خطرناکی برای این رژیم دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برای اولین بار اسرائیل از تحقق اهدافش بازماند و ارتش و دستگاه‌های امنیتی و کابینه این رژیم و اجزاب آن به دردسر افتادند. مهاجرت معکوس و از بین رفتن اعتماد شهرک نشینان و مردد شدن ان‌ها برای ماندن در این رژیم و نیز (تغییر) نوع نگاه جهانیان به این رژیم همه و همه محصول مقاومت و ایستادکی است.

تلفات انسانی ۹۲۵۴ نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی

وی افزود: تمام تلاش این رژیم برای مخفی کردن تلفات و خسارت هایش در غزه یا کرانه باختری یا جنوب لبنان شکست خورد. ۹۲۵۴ سرباز و افسر این رژیم زخمی شده اند که از آن میان ۳ هزار نفر دست و پایشان قطع شده ست. ۶۵۰ نفر معلول شدند. ۱۸۵ نفر به طور کامل کور شدند و هزاران نفر بر اثر این جنگ دچار بیماری‌های روحی روانی شده اند.

جنوب لبنان گورستان تانک‌های رژیم صهیونیستی خواهد شد

سید حسن نصرالله خطاب به سران رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر تانک‌های خود را به جنوب لبنان بیاورید و قصد تجاوز نظامی داشته باشید، بدانید که دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهید داشت، زیرا اساسا تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و همه آن‌ها در جنوب لبنان منهدم خواهند شد.

وی در ادامه خواستار همبستگی امت اسلامی و آزادگان و انسان‌های شریف جهان با غزه و اهالی آن و مقاومت شد و اظهار داشت: از ملت فلسطین نیز می‌خواهیم در نبرد در کنار مقاومتی که سرنوشت فلسطین و کل منطقه و جهان را رقم می‌زند، وحدت خود را حفظ کنند.

تا وقتی که جنایتگری در غزه ادامه دارد جبهه مقاومت برروی دشمن باز است

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به رژیم صهونیستی گفت: تا وقتی که جنایات شما در غزه ادامه یابد جبهه ما در لبنان باز است و مقاومت در همه اشکال و انواعش ادامه می‌یابد.

آمریکا با فراهم کردن سلاح، مسوول جنایات رژیم صهیونیستی است

وی با شاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آمریکا مسئول همه جنایات رژیم صهیونیستی است، چون سلاح در اختیار این رژیم قرار می‌دهد.

سید حسن نصرالله گفت: تعمد رژیم صهیونیستی در حمله به غیر نظامیان مقاومت را بر آن می‌دارد تا موشک‌های خود را به سمت شهرک‌هایی که تا الان مورد حمله قرار نگرفته اند، هدفگیری کند.

وی در باره آتش بس احتمالی رژیم صهیونیستی افزود: در صورت آتش بس تنها طرف مذاکره که می‌تواند پاسخ بدهد؛ دولت لبنان است. ما روستا‌های خود را که در خط مقدم قرار دارند بهتر و زیباتر از همیشه بازسازی خواهیم کرد و این روستا‌ها سمبل مقاومت و ایستادگی ما هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال اظهار داشت: هر شایعه‌ای که درباره توافق بر سر اوضاع در جنوب لبنان مطرح شده، نادرست است و اوضاع آینده جنوب در پرتو نتایج نبردی که با پیروزی مقاومت و دیگر جبهه‌های پشتیبانی به پایان می‌رسد، رقم خواهد خورد.

سید حسن نصرالله در پایان به توسل سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: یا حسین (ع) ما تو را رها نکرده ایم و تو و همه جهانیان می‌دانند که راهنمای ما خون شهدا و جراحت مجروحان و ویرانه‌های خانه‌های ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها